Amsterdam – Het Hilversumse PvdA-raadslid Saami Akrouh en Khalil Aitblal, voormalig woordvoerder van de Unie van Marokkaanse Moskeeën Amsterdam en Omstreken, zijn op zaterdag 30 mei in de Rode Hoed in Amsterdam verkozen tot bestuursleden van de Banning Vereniging.

Khalil Aitblal

Khalil Aitblal (37): “‘Sterker’ en socialer’ kan alleen ‘samen’. Religie heeft meerwaarde op de weg naar solidariteit en rechtvaardigheid. De band tussen politiek inzicht en levensovertuiging versterken – dat is waar ik mij sterk voor ga maken.”

Saami Akrouh

Saami Akrouh (23): “Ik hoop er in het bestuur van de Banning Vereniging aan bij te dragen dat de vereniging in discussies binnen de PvdA nog meer tot haar recht komt en sterker het voortouw neemt.”

Penningmeester Maarten de Groot en algemeen bestuurslid Jan Seeleman werden beiden herkozen voor een termijn van vier jaar.