Het programma van de Banningleergang 2016 is al enige tijd bekend, nu is het ook compleet. Dit jaar voegen we een nieuw onderdeel toe aan de leergang en richten we de laatste bijeenkomst wat anders in. In plaats van vier bijeenkomsten met sprekers en discussie interviewen we de vierde bijeenkomst samen een politicus (m/v) over het thema. Er is natuurlijk de mogelijkheid vragen te stellen, maar ook gelegenheid suggesties mee te geven of de discussie aan te gaan.Voor dit jaar hebben we minister van onderwijs Jet Bussemaker bereid gevonden mee te werken. De vierde bijeenkomst (op, onder voorbehoud, woensdag 23 november) interviewen we haar in de Rode Hoed te Amsterdam over kansengelijkheid, emancipatie en onderwijs.

Dus heb je altijd al een vraag willen stellen over onderwijs en emancipatie aan de minister? Of wil je graag een tijdens de eerste drie bijeenkomsten verder verdiept en uitgewerkt idee aan haar voorleggen. Doe dan mee met de leergang. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Het volledige programma vind je hier.